KKK Villasilmaja kohta. FAQ about my felt exhibition

(translation to follow later)

Inimesed küsivad, aga üks loll ei jõua niipalju vastata kui...ei, oot...ahh ükspuha.



1. Kas sa oled nüüd PÄRIS kuntsnik?

Ähh, puhh, mida? Ei-ei....kuidas ma seda ütlen? näitusi tuleb teha selle jaoks et hakata kuidagi arenema kunstnikuks. Et saada paremaks, et üleüldse edasi liikuda, tuleb esitada iseendale võimalikult võimatu väljakutse. Ma pean ju kusagilt alustama. Vist. Ma arvan, et niimoodi need asjad toimivad. Kui ei toimi, eks see on näha siis.

2. aga miks sina teed näituse ja mõned kuulsamad ja paremad ei tee?

Noh, sellepärast teengi ju et siis ehk teevad nemad ka. Et kui mina võin, siis....inimesed võiks endale otsa vaadata ja öelda et aga ma OSKANGI paremini. No siis tehku! Ehk õnnestub nad piisavalt üles ärritada, ponimajesh?
Isegi kui mõni mu töö on halb...ma ei usu et see inimesed nutma ajab. naeravad mu üle? aga väga hea.... mul ükskõik, mis põhjusel ma inimeste päeva ühe killukese rõõmu ja vallatust toon, peaasi, et nad end hästi tunnevad.
Ja veel - sellest ma ikka tundsin puudust, et vaadata ISE enda töid teistmoodi. Seina peal ja....valgusega ja.... teadsa, kodus diivani peal ei näe nad üldse nii ilusad välja. See just õpetabki seda tööd tegema, et sa VAATAD hoolikamalt. aga vahepeal polnud mul selleks võimalust.

3. Kassa nüid teed iga aasta uue näituse?
Ehheeei....nii kuidas tööd ja tahtmist on ikka. kui on ilusaid asju siis ehk....aga järgmine peaks ikka olema mingi väga konkreetse kontseptsiooniga või nii. Selline...ekstraprojekt. Vähem asju. Ja võiks olla kuskil teises linnas. Ma ei hakka sellist ülevaatenäituse moodi asja enam tükimal ajal kokku panema.

4. Kuuledsa et...maikka ei saaru kudas sa neid kirjusi asju teed?

PÜHA ELEVANT mitu korda ma räägin sulle siis? Oehh.
Nii.
Kõigepealt koon, varrastel. Ühe tüki. Värvilisest lõngast. Villasest. Võib ka poolvillasest. Või mohäärlõngast. Pitsilise mustri võtan, või kombineerin ise erinevatest mustrijuppidest. Kavandi järgi, eksju.
Siis ma panen selle kootud tüki nööpnõeltega madratsi külge (no lihtsalt on mingi madrats. Ei, ta ei pea TINGIMATA madrats olema - mingi pehme alus noh.)
Siis laotan villa sinna peale, ja kui viitsin, loon villast omakorda mingi mustri. Kõige peale laotan mitu kihti villa tervenisti üle. Siis traageldan selle kõik korralikult läbi, eksju - soovitavalt niidiga mida on kerge välja tõmmata ja mis paistav sellest villaposust ka silma.
siis võtan selle tüki madratsi küljest lahti ja teen kindlaks - TÄHELEPANU NÜÜD!!! - teen ühesüõnaga kindlaks, et MITTE AINSATKI NÖÖPNÕELA sinna sisse ei jää. Ja madratsisse ka.
Siis võtan mullikile ja rannamati, ei sa võid näiteks bambusmati vms võtta, ei pea minema randa kellegi matti varastama. Ja siis ma pritsin seda värki seebiveega, kuumaga, ja vildin, noh, sellest saad ju isegi aru. Rullin. Mullikile on väga hea vahend.... viltimiseks....
ja siis pesen läbi ja viimistlen servad sirgeks ja siis tikin niipalju kui viitsin, eksju.

Mis mõttes sa ikka ei saa aru, millest ei saa aru? Et kuidas ma ah sinine kaelkirjak, oimai viitsi rohkem, mine ära.

5. Kas see kunstitegemine tuleb sul geenidest?
Ma ei tea, miks on mõnedel inimestel
(tegelikult pooltel peaaegu) üleloomulik tarvidus leida mingit ettemääratust või tõestada eelnevate põlvkondade mõju sellele milliseid valikuid keegi elus teeb. SEE ON PUHAS JUHUS! Päriselt ka. Jah, mu vanaema õppis Pallases kübeke aega. Jah, ta kudus telgedel ka. Aga ma ei ole sellepärast selle tekstiili juurde jäänud! Need asjad EI OLE omavahel seotud. See OLI juhus, ja kui teie pole juhtumisi mina siis te ei saa sellest aru. Mõelge siis pealegi et mul on mingi hull dünastia ja eriline Käsitöökromosoom või misiganes. See pole tõsi lihtsalt.

6. mis siis on iga töö täpne hind?

õumaigaaaaaaad ma ei tea? Kui väga sa seda TAHAD, seda tööd? Mõistad ju, et ma ei saa arvutada siukest asja sulel kohapeal senditäpsusega? Kui ma arvestan, et iga asjaga on vähemasti kaks nädalt tööd olnud ja materjal ka ja selle ainulaadsus või siis tavalisus.... Aga ma olen seda tüüpi inimene et ma pigem alahindan oma asjade väärtust, mõistad? Peaaegu miinimumpalkki ei tule ju täis. sa võiks ise olla selline südametunnistusega tüüp, et pakud ausat hinda.

Kommentaarid

Populaarsed postitused