Meeleavardus. 15.12.2017. Lühike kokkuvõte.



"Kas te teate, kus siin see metsavärk toimub?" Pöördun naise poole, kes, nagu mina, otsivalt mööda Narva maanteed hiilib ning püüab majamassiivist justkui läbi vaadata. Ümber nurga keerates jooksevad kaks loodusesõpra otsa veel kahele, kel sama siht silme ees. "Ma vaatasin kohe, et see on küll metsarahvas!" Tunnistas esimene hiilija. Ka kaks liitunut, kellega koos läbi jõulukuise sopa teed otsisime, nentisid, et looduskaitsjad torkavad kaugelt silma. Imelik asi...


Kaameramehi, mikrofone ja poar pini kah. Rahvast silmaga hinnates 200 kanti. Tee peal tuli juurde - kokku võis isegi kuni 500 inimest olla.  Nii palju oli Facebookis märkinud ka, et tulevad. Kuigi ma unustasin märkida. Aga otsi fotodelt kollast mütsi, olin küll kohal. Kohal oli ka sünnipäevalaps Jaak Johanson ning elav legend Tõnis Mägi, kelle vankumatu patriotism ja tõeiha on imekspandav. Nad lahkusid küll pärast paari laulu, sest Jõul ja kontserdid ja... Aga on ikka veider, et saame loota peamiselt neile kahele, kui Laulev Revolutsioon 3.0 on käes. Uus põlvkond vabaduslaulikuid annab vist jõulukontserte.

Ühed loodusemehed arutasid, miks Eesti vapil mingid leopardid on, kui meil võiks olla hoopis ilvesed.
Keegi uimastas meid tossuga mingist mesiniku tööriistast. Ma loodan, et see polnud kanep. Vist oli kadakas.

EMA andis Keskkonnaministeeriumile üle Lootuse pesakasti heade mõtete jaoks ja fotograafid pildistasid ennastunustavalt pinisid. Meeleavarduse korraldajad soovisid, et järgmise kümne aasta metsapoliitika oleks kompenseeriv ja korvaks viimastel aegadel tekitatud kahju nii metsale kui lageraiete tõttu hingevalu kannatavatele inimestele.

Lauldi, peeti kõnesid, taoti šamaanitrumme. Viru tänava alguses liitus paar veidi viltuvajunud soomlast. Informeerisin neid, et mis värk on: tahame lõpetada röövraiet ja metsakoosluste lõhkumist. Nad läksid kurvaks ja ütlesid, et neil on sama lugu, aga Metsähallitus võttis lageraievastaste endi maad ära. Isegi purjus soomlane saab aru, aga meie ametnikud?
Üsna rabav pilt jõuluses Tallinna tuiksoonel, väga piktoreskne
Mööda Viru tänavat minnes said laulud hoogu juurde ja nii mõnigi kõrvalt jälgija plaksutas, kuigi üks vastu tulnud vaimutseja tõstis käe natsitervituseks ja hüüdis "Elagu RMK!".. Tola.
EMA ema ehk liikumise Eesti Metsa Abiks eestkõneleja Linda-Mari Väli rõhutas ruuporisse, et tegu ei ole meeleavaldusega, vaid katsega avardada keskkonna üle otsustavate poliitikute ja ametnike meeli ning ettevõtmise tulemusena soovitakse näha edaspidi säästvamat metsa kasutamist.

Vabaduse väljakul võeti ringi, et laulda ümbertehtud sõnadega laulu Metsa-Jaanist tuntud hüpaktantsu viisi peal. Seejärel kulges tee Harju tänava treppidest üles, kus teine EMA kõneisik Indrek Vainu järsku põõsast välja hüppas ja temalt varastatud metsa tagasi nõudis.

Siis jõuti Toompeale, kus kõnede sisuks säästev metsamajandus, metsa juurdekasvu hindamise meetodite kaasajastamine, bioloogilise mitmekesisuse säilitamine meie kõigi tuleviku nimel, metsavahtide ametiposti kaotamisest jäänud auk loodushoius, Lõuna-Eesti jahimehe mure loomade elukeskkonna ja inimtegevuse ohtude pärast ja palju muud. Marek Strandberg rõhutas, et Eesti metsa ei tohiks hiinlaste vetsupotist alla lasta. Rõskes ilmas seisis terve see summ vapralt peaaegu lõpuni, mulle helistas vanaema ja ma pidin umbes poole kuue ajal lahkuma.

Jutud olid targad ja asjalikud, kahju, et Riigikogust ei viitsitud neid kuulama tulla. Küllap nad arutasid parasjagu, mitu teed on jälle vaja laiemaks ehitada. Loodan, et peagi ilmuvad transkriptsioonid neist kõnedest kuskile netti.
Kõige rohkem ajas rahva kõrvad kikki mesinike esindaja Maire Valtin, kes rääkis sellest, kuidas lageraie ja pinnase segipaiskamine hävitab mesilaste korjemaid ning kahandab seda taimestiku mitmekesisust, mis aitaks mesilindudel kogu lennuperioodi vältel nektarit koguda. Metsanoorendike niitmine hävitab ka põdrakanepi ja muu ajutise taimestiku, mis mustikate-pohlade puudumist mesilastele kasvõi veidikene kompenseerib. Toetan teid, mesinikud ! Tahan tulevikus ka mett süüa, muidu kaotan oma hääle hoopiski.

Head olid veel torked teadlaste tsenseerimise aadressil ja labajalaguru Siimu paljastus, et labajalg on tegelikult lahingusamm, mis säästab raskuskeskme muutmisega võhma ja jalataldu. Labajalasabas õiendasid pinid möödumisel üksteisega nigu penskarid trollis.

Inglihäälega Anna-Liisa esituses kõlanud regiviisid võiksid küll saada salvestatud ja / või kandideerida R2 Aastahiti tiitlile. Võibolla tasuks mõelda heategevusliku CD väljaandmisele Jaagu & Jaagu, Mägi, Anna-Liisa ja teiste sisselaulduna? Mina paneks juba praegu tellimuse kirja.

Tänane Meeleavardus on minu jaoks erakordne kahel põhjusel. Esiteks olin ma juba mõne aja eest muutunud skeptikuks Eestimaa inimeste valmiduse suhtes tõsta mässu, tulla tänavale ja teha häält. oleme vajunud mugavusstsooni ja meil on pidev hirm tegemata jääva töö pärast ja sellepärast tundus mulle, et Laulev Revolutsioon 3.0 (esimene toimus 19. sajandil ja teine 1980. aastatel) on võimatu. Aga täna sündinu on paljulubav. Kõik algab millestki. Kui palju seda Rahvarinnetki alguses oli?
Teiseks  ei jää mind piinama see, et ma pole osa võtnud, kuigi nina tilkus vahetpidamata ja varbad olid lörtsiplögas ligemärjad, tegin selle tee siiski kaasa. Aga et sellest saaks sama oluline mälestus nagu öölaulupidudest, peab veel midagi juhtuma. EMA on valinud rahumeelse tee ja neil on ilmselt õigus, kuigi mina kuulun nende Metsikute Metslaste hulka, kes eelistab kogu oma ratsionaalsusest hoolimata pigem totaalset riigipööret kui vatitikuga suskimist. Aga olgu, proovime siis algul nii. Tänapäeva inimene on ju nii kurjavaimu tundlik, et äkki vatitikust aitabki.

Mida mets minu jaoks tähendab? Metsas saan ma lihtsalt Olla. Ma ei "Pea" mitte midagi. Mind ei sunni miski takka. Igapäevaelu stress ei löö üle pea kokku. Töö ei vaju graniitrahnuna peale. Ma tohin tunda end lihtsalt elusana. Kusagil mujal ma seda ei saa. See linn.... ma PEAN siin olema, mul pole praegu valikut, aga vahel tahaks lihtsalt minna metsa, panna pea samblale ja jäädagi sinna, sest muidu lähen hulluks. Vahel metsas käies mõtlen, et mis siis, kui jääks Kadunuks ja ei lähekski tagasi. Aga ma ei saa seda teha, sest mul on kohustused ka teiste inimeste ees.... veel.

Ma loodan, et sellest on kasu. Piisab, kui üks inimene, kel on voli midagi otsustada, oma meelt muudab. Võibolla pole vaja masse kaasa tõmmata. Aga võibolla nad tulevad ise?
Kõik, kes te ei saanud täna tulla või ei tahtnud, ärge muretsege.  Minge metsa, teate.

May The Forest Be With You. 


Lingid: 

Postimees (tubli, võta küpsist, olid esimene!)
Instagram #meeleavardus (ainult 2 postitust, 1 neist minu oma- täiesti kasutamata kanal!)
 ERR (LOL, Astrid Kannel - "laierage") pildid ja video
Eestielu
EMA Meeleavarduse lehekülg
EMA Facebook, pildid Meeleavardusest
üks video Facebookist
Tuksam (Aivar Ruukeli live broadcast)
Kuku raadio
Pealinn (81 fotot!!!)
Laulude sõnad mh Metsa-Jaan

  • ... Tbc

Kommentaarid

Populaarsed postitused