Kummaline ja ebatavaline. Strange and unusual.

Niisiis.
So.
Korraldan sõbrannale mulgi pulmad Viljandis ja loodetavasti H. muuseumis. Kui Anu lubab....
I am arranging a traditional estonian wedding for my best friend, in Viljandi and hopefully in H.museum if Anu Raud lets me.
Sõbranna saab selga Halliste rahvariided, sõbaseeliku, mantli, rätiku, pastlad; peigmees saab "kaltsad" - traditsioonilised mulgi lõikega püksid. Sõbranna ei suutnud täna oma sõrmi oma kallima tagumikust eemale hoida - aina näpistas teda läbi püksivoltide.
My girl friend will wear Halliste folk costume with overlapping skirt, coat, headlinen and pastlad; her fianceè will get traditional "mulgi kaltsad" ( trousers, which have a very funny backside...) SHE couldn´t get her fingers off his ass today, kept pinching him through those funny trousers, and laughing.
Ja siis ma käisin veel vaatamas tolle noormehe ristimist ja leeri ja tegin oma uue fotokaga pilte.
and then I went to see and take pictures of this young man getting babtised and freed from sins... or something like that.
Kirikus oli jube.
It was awful for me, in the church.
kaks vanamutti, seepeale et ma mitte püsti ei tõust´ ega laulnud, kogu aeg õiendasid avalikult tagareas. no ma ju ainult tegin sõbrannale teene. ta ei tahtnud olla oma peigmehe ainus õnnitleja.
Two cranky old ladies, seeing I don´t give a shit about that religion thing, were publicly making remarks at me. well, I WAS just doing my best friend a favor - she didn´t want to be the only one to congratulate her fianceé .
Mutikesed - kaksikud sealjuures, turtsusid, lõpetades teineteise lauseid nagu kaksikud ikka: " Miks ta siia..." - " tuleb!" - " Kas..." - " häbi ei ole?" - " Mingu ...." - " minema!"
The old witches in the back row, twins, as it were, were spitting out angry lines , ending each other´s sentences, like twins often do: " Why..." - " Does she come
here!" - " Is she not..." - " Ashamed!"- " Get the..." - "Hell out!"
Sellepärast mulle usklikud ei istu. Kuulavad kirikuõpetaja juttu sallivusest ja ligimesearmastusest, erinevuste aktsepteerimisest. Siis aga ütlevad ja teevad mis pähe tuleb, pärast, nagu ka need vanad nõiad, lähevad armulauale ( minu arust ebahügieeniline ikkagi) ja saavad kõik patud andeks.
That´s why religious people are not too trustworthy for me. They listen to the preast talk about accepting the differences, loving thy neighbour, and then they do and say whatever they want, and after that go to get that bread and wine thing ( very un - hygienic, me thinks) and are forgiven on the spot.
Pärast armulauda õiendasid nad minu kallal edasi, sest õpetaja oli öelnud et ka järgmine teenistus on koos armulauaga.
.... After the ceremony they still picked on me, because the preast had said the next service will also have redemption.
Ja üldse, jutt oli ka siuke, et ainult kristlased on võimelised olema head inimesed, teised pole midagi väärt. mul ajas pisut karva turri.
The talk was also like" only christians are good people others aren´t worth my socks. " Made me growl a bit.
aga sõbranna õnneks mõistis. tema lihtsalt tahab kiriklikku laulatust. Ta peidme´kohta ma ei tea, kui usklik too on. ühtegi laulu ta õigest kohast küll üles ei leidnud....
But fortunately my friend understood my feelings. I don ´t know about her beaw.. if he is very religious or anything. But he didn´t find any of they songs from the right spot in the songbook...
Mis veel. Paps tuli Rootsist tagasi, ja mina näitasin talle oma lemmikfilmi, mille reede õhtul lindistasin... igatahes tundsin ma end täna hommikul seal padukristlaste hulgas samamoodi nagu tundis end kivistunud põhimõtetega ühiskonnas tolle filmi peategelane... Edward Käärkäsi.
What else... my Dad came back from Sweden, and I showed him the movie I recorded friday night ( from Finnish TV ). anyway this morn´in da church I felt just like the main character in this my favourite of movies, Edward Scissorhands, in a society with pertifacted principles.

Kommentaarid

Populaarsed postitused