Kuidas nad ütlesidki seal Käsitööalbumis nr. II 1959. aastast...?
Kodanlikud koerad, kassid ja papagoid.
ahaa: vot, tsitaat:
"Selle väikekodanliku iganenud halva maitse avalduste hulka kuuluvad ka arvukad tikkimismustrid mis kujutavad ristpistes kasse koeri, papagoisid, sirelikimpe ja roose. "
ja seejärel: " Neid ei tohi olla! Astume otsustavasse võitlusse!" tohhoo pele. Ja "igasugune sotsialismieelne kodukujundus on MEILE võõras." Meile? Kellele?
Justkui see tüüptekst, kus tavaliselt on mingid muud sõnad, nagu natsionalist, kulak ja käsilane, on siis järsku kuskilt leitud, et ka papagoi võib olla nõukogudevastane. copy - paste, ja asendame sõnad hetkel vajaminevatega. huvitav aeg oli see, tõepoolest.

ma mõtlesin selle põhjal ideaalse pealkirja mõnele võimalikule artiklile.
"Vanaema vastuhakk."
Mille all plaanin kirjutada, kuidas jõulutikandite mustreid ENSVs levitati. Minu vana sai neid Heidi Tamme tädi Taimi käest, kes elas Kalamajas kunagi. Kõik ümbruskonna tanted käisid neid kopeerimas salaja saadetud Soome ajakirjadest. Tammetädi vihtus ju kogu aeg kahe riigi vahet ja tema sumadanis nii tihti ei sobratud.
Üldse, 1958. ja 1959. aasta KA retoorika, nagu ka Kunst ja Kodu´s , on "peab", "nii tehakse", " Tehke nii, mitte mingil juhul naa" , tulgu, olgu jne. Ilmselt vist mingi tagantjärgi toimetamine kuskil punases toimetuses, ei usu mina, et Helene Kuma ja teised siukest plära oleks pannud. Või oli? Kuidas suhtusid kunstnikud, kas nad tundsid esteetilist üleolekut ühiskonnast? Aga täitsa võimatu kontrollida. ent kui keegi sellele ei mõtle, siis ... kui ma sellest ei mõtle, siis jääb meie ajalukku tõik, nagu me 50 aastat olekski lihtsalt pingil istunud ja oodanud. ja kui me juhuslikult midagi tegime, siis see tuleb nüüd unustada.olgu ta räim tomatis või mitte, aga ikkagi on see vaimne pärand. neelake alla see pill. Ka selle on oma väärtus. kasvõi nüüd lugeda ja imestada... oli ikka räim tomatis küll...
Sirelid... sellest võib aru saada. Sirelid olid talude ümber aias. Aga papagoid? Mis pagana värk oli nõukogude võimul nende papagoidega? Vot mina aru ei saa. Kas nad kahtlustasid mingid salaliitu sierraleoonlastega?
veel üks asi: " on kujutatud RISTPISTES kasse." hehee.
Ma ei tõlgi seda juttu, nagunii mingi muu rahvas ei jaga matsu, millest ma räägin.

Kommentaarid

Populaarsed postitused