teisipäev, detsember 08, 2009

mõtteid arhitektuuriteema tutvustamiseks õpilastele

Arhitektuuriõppe ideid

Idüll, nostalgia, postkaardivaade, idealiseeritud kujtis mõnest paigast. Mälestus on ilusam kui tegelikkus. Tee magusidülliline „postkaardivaade“ paigast, mis on sinu arust tegelikult inetu ja mittekutsuv. Näita seda inimesele, kes seda kohta ei tea ja lase nimetada 5 omadussõna, mida võiks paiga kohta kasutada taolise vaate põhjal, ja 5 omadussõna reaalselt ülespildistatud koha enda kohta.

Koha tuntus ja tähised. Mis teeb sinu kodupaiga tuntuks? Mis on visuaalsed märgid keskkonnas, mis seda iseloomustavad? (mõni torn, mägi, teed? )

Kojusaabumine. Mille järgi tunned kodukoha ära, mis on sinu „tuttavad märgid“?

Kaota ära ehitised mõnest maastikust. Kuidas paiga ilme muutub? Kas on nii, nagu poleks maju kunagi olnud, või kuidagi teisiti?

Kujunda futuristlik (tuleviku-) linn, mis asub teisel planeedil. Mis on teisiti võrreldes linnaga, mis asub Maal? Koosta reisibrošüür, mis pakub puhkust tulevikulinnas / Marsi linnas. Kus seal elatakse, kellega võid kohtuda, missugused meelelahutused on võimalikud. Kuidas Kuu peale ujula ehitada? Kas Saturni rõngastel saab suusatada? Millise sõiduvahendiga saaks sõita Jupiteril?
Mis muutuks tulevikulinnas, kui sina praegu… (lammutaks maha oma linna raudteedepoo, teeks kirikud tasuliseks, panek kinni kohalikud raamatukogud vmt)

Meenuta mõne paiga lõhna ja loo selle põhjal pilt, milline see paik tegelikult peaks välja nägema, kui lõhnad oleksid nähtavad.

Elukoha kujundamisel arvestatakse alati ilmakaartega ja loomuliku valguse sissepääsuvõimalustega. Ruumil on kokkupuutekohad ümbritseva keskkonnaga: klaaspinnad-aknad, avad, konstruktsioonid, mis kasutavad keskkonnaelemente. Leia oma kodu ühenduslülid väliskeskkonnaga: kust saab sisse õhk, valgus, niiskus?

Tee unistuste kodu makett. Kirjelda seda ainult nimisõnadega (nimetades nähtusi, mis selles eksisteerivad)

Võta ajalehest 3 suvalise tuntud inimese pildid. Püüa kujutleda nende kodusid.

Mis te tulete võõra õue peale…. mis eristab õuesid? Kirjelda enda ja 3 naabermaja õuesid. Kuivõrd on sinu kodu juures seotud õu ja tänav? Kas sul on „oma õue“ tunne?

Kirjelda neid objekte: „vana trepp“, „värskelt värvitud paadikuur“, „uus kõnnitee“, „poolelijäänud eramaja“, „salapärane kuur“ jne. Mis on neis iseloomulikku, mis tunde need võiksid tekitada? Millised helid, värvid on nendega seotud?

Pildista ja / või filmi kaht kohta: üks, mida sa hirmsasti kardad, teine, mida tajud eriti kutsuva ja sõbralikuna. Millistele detailidele erinevate objektide puhul tähelepanu pöörasid? Mida õppisid objektide kohta tundma?

„minu koobas“. Kui sinu kodu oleks kõik üks ruum, nagu kiviaja inimese koobas, mismoodi oleks elu seal korraldatud? Kui sa elaks päriselt koopas, missugune oleksid siis sa ise?

Materjal mõjutab valgus-varju suhet ruumis. On helkivaid-peegeldavaid pindu, mis tunduvad väga tumedad, ehkki võivad olla isegi läbipaistvad. On tumedaid pindu, mille valgus paneb särama. Leia selliseid materjale enda kodust.

Inimese kehaasend ja mööbel. Leia 3 objekti, millel saab istuda / lebada / külitada. Katseta, mis tunne on neid kasutada, muuda oma kehaasendit igal objektil võimalikult mitu korda. Milline on kõige mugavam viis mingit objekti kasutada, milline ebamugavaim? Kas saaksid hakkama, kui sul oleks ainult tool? Kuidas sa sellel magaks, sööks, õpiks, mängiks, unistaks?

Tee endast elusuuruses joonis ja vii eri ruumidesse (soome kunstiõpikust) ning pildista seda. Tee endast 1 : 5 mudel ja leiuta viise, kuidas „päkapikk“ saaks reaalselt eksisteerivaid ruume kasutada.

Kuulata suletud silmadega ümbrust vihmasel päeval ja päikeselisel päeval. Tee kaks vastavasisulist maali. Mille poolest need erinevad?

Lemmik- ja salapaigad. Mõtisklus, mäng, pelgupaik, aardekamber – Kus võiksid need kohad olla sinu jaoks? Kas sinu oma tuba võiks seda kõike olla ja mis tingimustel?

Tee joonised oma toast läbilõike, pealtvaate ja 3D vaatena

Kuidas muutub sinu klassiruum mööbli ümberpaigutamisega? Mismoodi organiseerite ruumi klassiõhtu jaoks? Mis peab olema teisiti ja miks? Mismoodi saaksite klassiruumis korraldada mingi võistluse, millise? Mida peate tegema, et teie klassis oleks mugav õppida jaapanlastel, beduiinidel, päkapikkudel, printsessil, lillehaldjal jne? Kuidas saaks muuta ruumi kangaste ja sirmide abil?

Võrdle kahte eri otstarbega ruumi. Mis saab siis, kui jätad detailid paika, ent vahetad ümber otstarbed? Kuidas sama ruumi kasutama hakatakse ja kus tekivad probleemid?

Mõistatamismäng: mille küljest sinu koolis on pärit fotodel olevad detailid?

Mis siis, kui majad oleksid tehtud
Riidest
Puuviljadest
Villast
Paberist
Portselanist
Poroloonist
Elusorganismidest (nagu korallid)
Lilledest
Kuuseokastest nagu sipelgapesa?
Millest veel….?

Kommentaare ei ole:

Ja reisusihiks oli meile Rotermann

My felted thingies on a freaky fashion show

Bubbles, Ethical Estonian Souvenir/Design Gallery Tallinn

Personality test ( the color test)

ColorQuiz.com Redfox took the free ColorQuiz.com personality test!

""Feels that nothing can upset her or phase her and..."

Click here to read the rest of the results.

Blog.tr.ee
blog.tr.ee