täiesti määrustevastane tatraleib

nii....
hakkasin justkui retsepti järgi kiirrukkileiba tegema. hõõrusin pärmi lahti. asendasin suhkru linnasesiirupiga. pidi panema siis nisujahu. siis viimasel hetkel mõtlesin et panen hoopis tatrajahu. see paisus vuhh nii et ei saand edasi teha. siis võtsin peotäie rukkijuuretist (mul on kakuna) ja vedeldasin ära. rukkijuuretist nägi retsept ette küll aga teises faasis. no ma lasin seista sel...mitte hapneda. tegelt ei tohtinud taignategu pausiga veel segada aga... kui juba siis. segasin juuretise sinna hulka ja jätsin kerkima. mitte tunniks nagu retseptis, sest unustasin no tegemist oli. siis tulin hakkasin sõtkuma, tuli meelde et enne tuleb teised ained sisse segada. jätsin sõtkumise ja segasin kõik kokku. nüüd panin täisteranisujahu ka. pidi sõtkuma pikkamööda, ma panin täie auruga. täitsa suva. nagunii ma ei tea mis ma teen ja jahu teeb mis tahab. täitsa metsik jahu. pole iial kohand sellist. pidi jätma õliga kaetult seisma 30 minutiks aga ta oli ju täitsa jahupudi! siis ma sõtkusin koos õliga teda veel.... noh...ja siis ta kerkis.... ja kerkis....kaugelt üle kahe tunni..... ja siis ma surasin ta ahju ja unustasin jälle ära, pidi olema ainult 25 minutit, aga no ma ju panin tatart ja rukist ja.... siis võtsin välja kui paps hüüdis et kuule leib läks lõunal ju ahju või. põhi kumises. lõikasime. määrustevastaselt, kuumalt. oli täitsa leib mis leib. aga selline karaski maitsega ja jube hea.
täitsa hullumaja. ja kui ma teinekord teen rukkileivaga kõik nagu peab ei pruugi midagi välja tulla.
eelmisel õhtul siiski olin ka oma järjekordsed hapuleivad ära küpsetanud, pihlakaga, panin seekord ka köömneid sisse (kohe hapnemise alguses!!! ) ja nisuteri, aga nisuterad jäid IKKA kõvavõitu KUIGI ma nad kergelt läbi keetsin enne. Hmmm.... teraleib on ikka müsteerium mulle. Väga hea leib tuli. Sõtkusin ikka ka korralikult ja tuli just siuke ehedalt poorne ja pehme.

Kommentaarid

Populaarsed postitused